در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد رپورتاژ آگهی و همچنین رپورتاژ آگهی رایگان بپردازیم اگر به دنبال این هستید که در مورد رپورتاژ آگهی رایگان و همچنین رپورتاژ آگهی و خبری اطلاعاتی را کسب کنید و با نحوه نوشتن محتوا و مزیت های آن آشنا شوید در این مقاله ما را همراهی کنید. رپورتاژ آگهی رایگان یکی از خدماتی است که توسط برخی از وب سایت ها ارائه می شود و شما با مطالعه کامل این مقاله می توانید با نحوه انتشار رپورتاژ آگهی رایگان نیز آشنا شوید و در نهایت موجبات بالا رفتن ترافیک و 

سئو سایت خود را فراهم کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

اگر اهل گشت و گذار در اینترنت و وب سایت های مختلف هستید حتما با برخی از مطالب روبرو شده اید که درعین حال که شبیه به آگهی تبلیغاتی هستند ولی تفاوت هایی را نیز با آن دارند که گاهی بسیاری از مخاطبان پی به تبلیغی بودن آن نمی برند. بطور کلی رپورتاژهای آگهی به منظور معرفی سایت و محصولات در سایت های دیگر درج می شود که در اکثر موارد لینک دارد. این لینک ها کارآیی اصلی رپورتاژ در جهت افزایش ترافیک سایت و بهینه سازی سئو می باشد.

محتوای رپورتاژ آگهی که به آن 

رپورتاژ خبری هم گفته می شود به دیگر مطالب سایت شباهت دارد و نحوه نوشتن آن بی طرفانه است، اگرچه در پی معرفی خدمات خاصی می باشد. با توجه به ویژگی متن منتشر شده کاربران با مطالعه و توجه به آن به محصول و یا کسب و کار معرفی شده در مقایسه با آگهی های تبلیغاتی معمولی اعتماده کرده و جذب آن می شوند.

در سال های اخیر با ورود اشخاصی که آشنایی چندانی با رپورتاژ آگهی و رپورتاژ آگهی رایگان نداشتند شاهد تغییراتی در این مورد بوده ایم، به گونه ای که کفه تبلیغاتی رپورتاژ بیشتر سنگینی کرده و به همین دلیل از جذابیت آن کاسته شده است و به مانند رپورتاژ آگهی حرفه ای سبب جلب اعتماد مخاطبان نشده است. بر همین اساس باید رپورتاژ آگهی با اصول حرفه ای نوشته شود تا تبلیغاتی بودن آن در اولویت قرار نگیرد. بلکه مطالب مفیدی در اختیار مخاطبان قرار داده شود و در خلال آن لینک ها و یا تبلیغات مورد نظر درج شود تا رپورتاژ آگهی بتواند موثر واقع شود.

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست و چه مزایایی دارد؟

رپورتاژ آگهی که به آن در اصطلاح رپورتاژ خبری نیز گفته می شود و در زبان انگلیسی هم به آن advertorial گفته می شود. یک نوع از محتوا است که معمولا به صورت متن است و در گاهی موارد هم می تواند بصورت محتوایی ویدیویی نیز باشد که در رسانه های مختلف از جمله  رومه، مجله، سایت و حتی تلویزیون منتشر و پخش می شود. در ظاهر ویژگی رپورتاژ آگهی به گونه ای است که مخاطب یک وب سایت یا رومه با خواندن و مشاهده متن چنین احساس می کند که این رپورتاژ به وسیله خود همان رسانه منتشر شده و تبلیغاتی محسوب نمی شود اما در واقع رپورتاژ یک متن حمایت شده از سوی یک سایت، رسانه و… محسوب می شود که در قبال آن هزینه ای اخذ می شود البته در برخی موارد شاهد رپورتاژ آگهی رایگان هستیم، برخی از انواع رپورتاژ آگهی رایگان می تواند مزیت های بیشتری نیز داشته باشد.

رپورتاژ آگهی یا خبری اگر با رعایت اصول حرفه ای انجام شود مزیت های بسیار زیادی دارد، چرا که بک لینک های زیادی را برای سایت شما فراهم کرده و موجب افزایش ترافیک سایت می شود که بر روی سئو سایت تاثیر خوبی دارد. سئو خوب سبب می شود که سایت رپورتاژ دهنده از طرف گوگل به خوبی شناخته شود و در جست و جوها در صفحات نخست قرار بگیرد.

چرا نوشتار رپورتاژ آگهی مهم است؟

با توجه به اهمیتی که رپورتاژ آگهی دارد و به محتوا وابستگی دارد نوشتار آن از اهمیت بالایی برخوردار است. تفاوتی نمی کند رپورتاژ آگهی رایگان باشد یا نه در هر صورت باید نوشتار آن مورد توجه قرار گیرد. در ذیل به چند مورد مهم در مورد نوشتار رپورتاژ آگهی اشاره می شود:

  • متن رپورتاژ نباید صرفا با هدف تبلیغ نوشته شود، بلکه باید برای مخاطب از جذابیت برخوردار باشد.
  •  تبلیغات باید به صورت غیرمستقیم باشد و از کلمات و جملات صریح و شفاف برای تبلیغات استفاده نشود.
  • به کارگیری تیترهای جذاب می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • اگر قصد دارید در چند سایت از رپورتاژ استفاده کنید، سعی کنید متن ها مشابه نباشد.

محتوای رپورتاژ آگهی رایگان

انواع رپورتاژ آگهی کدام است؟

رپورتاژ آگهی یا خبری می تواند یک محتوا بصورت خبر، مقاله، فیلم، اینفوگرافی، گزارش و… باشد که در رسانه ها و سایت منتشر می شود انواع مختلف رپورتاژ آگهی را می توانیم به موارد ذیل دسته بندی کنیم:

  • رپورتاژ آگهی رسانه ای: این نوع رپورتاژ در رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون برای مخاطبان پخش می شود. ممکن است یک شرکتی که تولید کننده محصول خاصی است بصورت کاملا حرفه ای با تهیه یک فیلم از روند فعالیت های شرکت از ابتدا تا تولید محصول به صورت غیرمستقیم به کیفیت و کم نظیر بودن کالاها و یا محصولات تولیدی خود اشاره کند و مخاطبان را برای خرید محصولات آن شرکت تشویق کند. اگر رپورتاژ آگهی برای رادیو مورد استفاده قرار بگیرد می توان از مواردی مثل مصاحبه یا گزارش استفاده کرده تا جنبه های مثبت و جذاب یک 

    کسب و کار را نشان داد که در نهایت سبب تشویق مخاطبان برای پرداختن به آن می شود.

  • رپورتاژ آگهی نوشتاری: این نوع از رپورتاژ در مجله ها و رومه ها منتشر می شود. برای مثال ممکن است مقاله یا گزارشی درباره سلامتی انسان نوشته شود و به یکی از موضوعات سلامتی پرداخته شود و در خلال آن یک محصول مرتبط به مخاطبان معرفی شود.
  • رپورتاژ آگهی اینترنتی: در حال حاضر با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در موارد مختلف از جمله فضای مجازی و سایت ها این رپورتاژ از اهمیت خاصی برخوردار شده است و توجه ویژه ای به آن می شود و شما حتی در این دسته بندی می توانید رپورتاژ آگهی رایگان نیز پیدا کنید.

حتما بخوانید :

چه کنیم تا رپورتاژ تاثیرگذاری بالایی داشته باشد؟

  • در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید. متن رپورتاژ نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.
  • از پرداختن به تمامی جزئیات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزئیات به وب سایت شما مراجعه کند.
  • استفاده از متن روان فراموش نشود. از بکارگیری کلمات دشوار تا حد امکان خودداری کنید.
  • متن را نه بصورت تبلیغ بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید.
  • به تیتر اصلی متن باید توجه ویژه ای شود. از تیتر جذاب و فراگیر استفاده کنید.
  • در متن نوشتار حتما به وِیژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتواند کنجکاوی مشتریان را تحریک کند.
  • استفاده از عکس ها و فیلم های اختصاصی به همراه محتوای با کیفیت توصیه می شود.
  • استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با رپورتاژ را فراموش نکنید.
  • لینک های مرتبط در متن رپورتاژ آورده شود.
  • به تعداد 

    بک لینک ها توجه شود و نباید از ۴ بک لینک بیشتر شود.

  • متنی که برای محتوای رپورتاژ آگهی اختصاص می دهید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.
  • به هیچ وجه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.
  • سعی کنید لینک های بکار برده شده بصورت فالو باشد.

قیمت رپورتاژ آگهی چگونه مشخص می شود؟

در برخی موارد شما می توانید از رپورتاژ آگهی رایگان استفاده کنید. گاها تعدادی از وبسایت ها با تعیین شرایط ویژه ای اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می کنند. ممکن است آنها این خدمات رایگان را برای مدت زمان محدود و در جشنواره های معینی ارائه کنند، و یا بعد از سفارشات متعدد نرخ تخفیفات را تا حدی بالا ببرند که رپورتاژ شما به صورت رایگان یا با هزینه بسیار اندک انتشار یابد.

گاهی هم ممکن است که لازم باشد که برای آن هزینه پرداخت کنید بطور کلی هزینه رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف، متفاوت می باشد و چند مورد در متفاوت بودن قیمت ها موثر است که به آن ها اشاره می کنیم:

  • میزان اعتبار یک سایت: سایت های مختلف از درجه اعتبار متفاوتی برخوردار هستند برخی از سایت ها بسیار مشهور هستند لذا هزینه دریافتی آن ها برای رپورتاژ بیشتر خواهد بود.
  • اسپم اسکور: یک ابزار است که با استفاده از آن می توان فعالیت های لینکی مجاز یک سایت را بررسی کرد. برای بررسی از امتیاز صفر تا صد استفاده می شود هرچقدر این عدد به صفر نزدیکتر باشد احتمال اسپم بودن سایت کم تر است لذا هزینه رپورتاژ آگهی در آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • رتبه الکسا: یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی نقش دارد مربوط به رتبه الکسا آن است. رتبه الکسا نشانگر میزان ترافیک سایت است زمانی که رتبه الکسا پایین باشد یعنی سایت بازدید بالایی دارد لذا برای درج آگهی در آن هزینه بیشتری در مقایسه با سایت هایی با بیشترین رتبه الکسا دریافت می شود.

چقدر لازم است تا برای رپورتاژ آگهی هزینه کنیم؟

رپورتاژ آگهی یکی از مهم ترین روش های تبلیغاتی است که در حال حاضر از تاثیر فراوانی نیز برخوردار است با توجه به تاثیری که رپورتاژ آگهی در مقایسه با سایر روش های تبلیغی دارد و همچنین در مقایسه با هزینه ای که روش های تبلیغاتی دیگر دارد از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و شما با پرداخت کمترین هزینه می توانید رپورتاژ آگهی خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. البته توجه داشته باشید که برخی از سایت ها و کمپین ها وجود دارند که اقدام به درج رپورتاژ آگهی رایگان می کنند که شما می توانید از خدمات آن ها نیز استفاده کنید. اگر واقعا به دنبال رشد کسب و کار یا خدمات خود هستید، حتما بیشترین هزینه را برای رپورتاژ آگهی اختصاص دهید.

چرا باید از 

رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

رپورتاژهای آگاهی اگر با توجه به اصول حرفه ای نوشته شوند و همچنین در سایت های معتبر انتشار داده شوند می تواند مزیت های زیادی برای صاحبان کسب و کارها و همچنین وب سایت ها داشته باشد در ادامه به مهم ترین مزیت های رپورتاژ آگهی اشاره خواهیم کرد که شامل موارد ذیل هستند:

  • بیشتر دیده می شوید

از آنجا که رپورتاژ آگهی و خبری از جامعیت و فراگیری بالایی برخوردار است به شما این امکان را می دهد که از کمپین های مختلفی برای تبلیغات خود استفاده کنید که این کمپین ها می تواند سایت های پرترافیک و پرمخاطب، شبکه های مجازی، رسانه های مکتوب و… باشد. با توجه به گستردگی آن یک فرصت ایده آل برای شما است تا بتوانید آگهی خود را به دیگران برسانید و این سبب خواهد شد که بازدید از تبلیغات شما بیشتر شود و در نتیجه شما به هدف یا اهداف مورد نظر خود می رسید.

  • برای همه مناسب است

مزیت مهم رپورتاژ برای سایت این است که تمامی کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند و با توجه به اهدافی که دارند از روش های رپورتاژ آگهی برای رسیدن به آن بهره ببرند. کسب و کار شما در هر درجه و مرحله ای که باشد شما با استفاده از رپورتاژ آگهی می توانید در گسترش و رونق آن گام های مهمی را بردارید.

  • سبب برندسازی و افزایش اعتبار برند می شود

زمانی که شما محتوای مربوط به برند خودتان را در سایت ها، نشریات و کانال های پربازدید نشر می دهید سبب می شود که برند شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و تداوم انتشار آن در کمپین های مختلف موجب اعتبار سازی برند می شود.

حتما بخوانید :

برند سازی با رپورتاژ آگهی

بالا بردن رتبه سایت با رپورتاژ آگهی

یکی از مهم ترین مزیت هایی که رپورتاژ آگهی دارد این است که موجب می شود رتبه سایت شما در شرایط ایده آل قرار بگیرد. زمانی که شما در یک سایت پربازدید رپورتاژ آگهی درج می کنید و در داخل آن بک لینک قرار داده می شود سئوی سایت شما بهینه می شود و دلیل آن این است که کلمات کلیدی سایت شما از سایت دیگر بازدید دریافت می کند و در نتیجه در رتبه بندی گوگل در شرایط مطلوبی قرار می گیرد و هنگام جست و جو در صفحات اول گوگل آورده خواهد شد.

چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟

برای این که رپورتاژ آگهی شما از جذابیت برخودار باشد علاوه بر نکات گفته شده توجه به موارد ذیل نیز ضروری می باشد:

  • ساده و روان بنویسید.
  • از لحن و ادبیات درست استفاده کنید.
  • سعی کنید محتوای متنی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • مخاطبان خود را به درستی شناسایی کنید.
  • موضوعی که انتخاب می کنید جذاب و بروز باشد.
  • نتیجه گیری صحیح و جامع داشته باشید.
  • اصول نگارشی و درست نویسی را رعایت کنید.

تفاوت تبلیغات معمولی با رپورتاژ آگهی چیست؟

تبلیغات معمولی با رپورتاژ آگهی تفاوت هایی دارد، زمانی که شما از رپورتاژ آگهی برای 

تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کنید بیشترین تمرکز بر روی محتوا و همچنین نیاز مشتری خواهد بود. در رپورتاژ آگهی یا خبری از محتوای مفید استفاده می شود که جنبه اطلاع رسانی دارد و توضیح در مورد محصول نیز در خلال آن می آید. رپورتاژآگهی سعی می کند به صورت غیرمستقیم و نامحسوس مشتری را برای خرید یا رجوع به محصول مورد نظر ترغیب کند. این در حالی است که در تبلیغات معمولی کمتر به محتوا اهمیت داده می شود و به صورت مستقیم به تبلیغ پرداخته می شود. رپورتاژهای خبری در مقایسه با تبلیغات معمولی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و همچنین تاثیر آن ها نیز به منظور جذب مشتری بسیار بالا است.

دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی رایگان چیست؟

برخلاف تبلیغات معمولی که در بیشتر موارد از سوی ربات های گوگل مضر تشخیص داده می شوند و باعث از دست رفتن رتبه سایت خواهند شد در رپورتاژ آگهی شاهد واکنش ربات های گوگل هستیم چرا که برای ربات های گوگل رپورتاژهای آگهی یک متن طبیعی است و الگوریتم های این جست و جو گر با توجه به انتشار محتوای رپورتاژ آگهی در سایت های پرطرفدار و معتبر این روش را بسیار مفید و موثر در رتبه بندی سایت ارزیابی می کند.

رپورتاژ آگهی رایگان چه تاثیری می‌تواند بر خدمات ما داشته باشد؟

رپورتاژ آگهی رایگان یا بطور کلی رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار مثبتی بر روی محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما خواهد داشت. هر چقدر رپورتاژ آگهی مربوط به یک برند، شرکت، سایت، محصول و خدمات در سایت های معتبر و پربازدید بیشتر شود در نتیجه استقبال از آن بیشتر خواهد شد و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه آن خواهد داشت. بر اساس پژوهش هایی که بر روی چند برند نه چندان مشهور انجام شده است هر چقدر تعداد استفاده از رپورتاژ خبری با استفاده از لینک های بهینه شده در آن ها بیشتر بوده است آمار بازدید از محصول و همچنین ترافیک سایت نیز افزایش یافته است و در نتیجه سوددهی و هدف مورد نظر حاصل شده است.

رپورتاژ آگهی رایگان بدهیم یا نه؟

یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین راه هایی که برای تبلیغ خدمات یا محصولات وجود دارد بدون شک استفاده از رپورتاژ آگهی است در این میان برخی از سایت ها نیز وجود دارند که اقدام به درج رپورتاژ آگهی رایگان می کنند. در وهله اول شاید رپورتاژ آگهی رایگان چندان جذاب به نظر نرسد و یا چنین فرض شود که رپورتاژ آگهی رایگان نمی تواند دستاورد خوبی برای محصول یا خدمات هدف داشته باشد اما این فرض زمانی درست است که شما از یک سایت کم بازدید و غیر معتبر برای درج رپورتاژ آگهی رایگان استفاده کنید. اگر بخواهید بیشترین بهره را از رپورتاژ آگهی رایگان ببرید حتما توجه داشته باشید که سایت مورد نظر شما معتبر باشد و ترافیک آن در سطح قابل قبولی قرار گرفته باشد.

حتما بخوانید :

انتشار رپورتاژ آگهی رایگان

معرفی چند وبسایت معتبر برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان

وبسایت 

medium

مدیوم یک وبسایت خاص جهانی می باشد که روند متفاوتی را در پیش گرفته است! وبسایت مدیوم نویسندگان خود را تبدیل به خواننده های خود می کند و از خوانندگانش دعوت به نویسندگی می کند! شاید کمی پیچیده به نظر برسد، اما این وبسایت با یک عملکرد جدید محتواهای مفید را برای مخاطبانش فراهم می کند. اگر شما وارد سایت مدیوم شوید خواهید دید که از شما دعوت می شود چنانچه ایده و محتوایی برای طرح دارید، به وبسایت ارائه کنید تا با دیگران به اشتراک گذاشته شود. مدیوم معتقد است کسانی که ایده خلاقانه ای برای اشتراک گذاری دارند باید مورد حمایت قرار گیرند، نه کسانی که صرفا تبلیغ می کنند. بنابراین به شما اجازه می دهد در چهارچوب قوانین و شرایط وبسایت، اقدام به نوشتن کنید! بدیهی است که از شما انتظار دارد محتوای باکیفیت و دسته اول را در اختیار سایت بگذارید. جالب است بدانید این وبسایت نه تنها در برابر انتشار محتوای شما هزینه ای دریافت نمی کند، بلکه به شما دستمزد ماهانه نیز می پردازد! بخشی از دستمزد نویسنگان از حق عضویت اعضای وبسایت و خوانندگان تامین می شود. مدیوم موضوع محتوای شما را بررسی کرده و حتی آن را به خوانندگانی که علاقه مند هستند معرفی می کند. هر چه محتوایی که توسط شما نوشته شده بیشتر مورد استقبال اعضا قرار گیرد، و به عبارتی بیشتر خوانده شود حمایت مدیوم از شما نیز بیشتر می شود! البته وبسایت از شما می خواهد که خودتان نیز برای دیده شدن محتواهایتان تلاش کنید. به نظر می رسد این یک چرخه برای تقویت سایت باشد که در آن هم خواننده و هم نویسنده و هم سایت سود می برند. وبسایت مدیوم با این عملکرد نو و جالب هم از هنرمندان و نویسندگان حمایت می کند و هم مطالب مفیدی اعم از محتواهای داستانی، خبری، علمی، هنری، روانشناسی، آموزشی، ی و… را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. البته مدیوم تبلیغات صرف را قبول نمی کند و نوشته ای که کاملا ویژگی های یک آگهی تبلیغاتی را داشته باشد نمی پذیرد. مهم ترین حوزه هایی که مدیوم به آن ها می پردازد حوزه های فرهنگی، ی، فناوری، کسب و کار و زندگی است. وبسایت مدیوم در آدرس https://medium.com/ مشاهده می شود.

وبسایت 

ویرگول

ویرگول یک وبسایت خصوصی ایرانی است که در زمینه انتشار محتوا فعالیت می کند. کاربران ویرگول، در برابر این شبکه اجتماعی مختار هستند که هم در نقش خواننده و هم در نقش نویسنده حاضر شوند! به این معنی که کاربران با ورود به وبسایت ویرگول می توانند محتواهای موجود را مطالعه کنند. علاوه بر این آن ها این امکان را دارند که با عضویت در وبسایت ویرگول و پذیرش شرایط و قوانین سایت، به عنوان نویسنده فعالیت داشته باشند و نوشته های تولیدی خود را در این وبسایت منتشر کنند. کاربران می توانند هر زمانی که بخواهند نوشته خود را حذف کرده و یا به طور کلی حساب کاربری خود را پاک کنند. در واقع ویرگول تنها بستری برای انتشار محتوا است و در نوشته های کاربران دخالتی نخواهد داشت. همین امر موجب شهرت این شبکه اجتماعی شده و کابران زیادی را مجذوب کرده است. ویرگول علاوه بر وبسایت و اپلیکیشن، در توئیتر و تلگرام نیز مشغول فعالیت است. این وبسایتِ انتشار محتوا، به نشر متن و نوشته های زبان فارسی می پردازد و زمینه های متنوعی را در بر می گیرد. در یک دسته بندی کلی می توان محتواهای منتشرشده در ویرگول را به چند بخش تقسیم کرد. پست های ویرگول ممکن است در زمینه دلنوشته، معرفی و هدیه کتاب، برنامه نویسی و آموزش نرم افزار، نوشته های طنز، مطالب روانشناسی، استارتاپ و کسب و کار باشد. وبسایت ویرگول را می توانید در آدرس https://virgool.io/ مشاهده نمایید.

۲-انتشار رپورتاژآگهی در معتبرترین وبسایت ها با هزینه کم

از خدمات تسمینو خرید رپورتاژآگهی برای درج در سایر وبسایت ها می باشد. شما به راحتی می توانید رسانه ها و تعرفه های موجود در صفحه خرید تسمینو را مشاهده کنید و مسئولیت انتشار رپورتاژآگهی را به این وبسایت بسپارید. چراکه تسمینو همواره با کمترین تعرفه های رپورتاژآگهی به عنوان رسانه باکیفیت اما ارزان شناخته شده است.

برای خرید رپورتاژ آگهی از آژانس تبلیغاتی تسمینو مشاوره دریافت نمایید
۰۲۱-۲۸۴۲۴۳۳۹


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها